התכנית לקידום מצויינות במדעים הוקמה בכדי לתת מענה למיעוט הצעירים בני החברה הערבית-בדואית בנגב, המתקבלים למוסדות להשכלה גבוהה בכלל ולתחומי מדע וטכנולוגיה בפרט.
התכנית לקידום מצויינות במדעים הוקמה בכדי לתת מענה למיעוט הצעירים בני החברה הבדואית בנגב, המתקבלים למוסדות להשכלה גבוהה בכלל ולתחומי מדע וטכנולוגיה בפרט.
התכנית הינה ארבע שנתית, מכיתה ט’ עד י”ב. במהלכה התלמידים רוכשים כלים וכישורים אשר עתידים להבטיח את מקומם בפקולטות היוקרתיות באוניברסיטאות.
בלב התכנית, לימודים לקראת תעודת בגרות מדעית איכותית, המהווה ‘כרטיס כניסה’ ללימודים אקדמיים. התכנית בנויה באופן הוליסטי, תוך תשומת לב מרבית להיבטים שונים של הלמידה ולחסמים שונים העומדים בפני התלמידים. כך, התכנית מכוונת, מחד, ללמידה משמעותית הן של תכנים והן של מיומנויות בתחומי מתמטיקה ופיסיקה או כימיה ומאידך מכוונת למענה הוליסטי ומשמעותי לכלל ההיבטים המהווים חסם בפני התלמידים בני החברה הבדואית.
התכנית כוללת: למידה משמעותית של אנגלית כשפה מדוברת, הכנה לאקדמיה והכוון אקדמי, פיתוח וטיפוח מיומנויות רגשיות וחברתיות וחשיפה לתעסוקה ולאקדמיה.
התכנית מתקיימת בשותפות אשכולות נגב מערבי ומזרחי ובתמיכת ופיקוח משרד החינוך והמדע.
38 מפגשי למידה שבועיים של 6 שעות בימי שישי ומרתונים בחופשות חורף, אביב וקיץ, ובנוסף:
מציירים לשם שינוי
מטרת הקורס היא קידום ביטוי אישי והעצמה אישית דרך אומנות
קורס חשיפה לעולם האומנות והתנסות בהבעה אישית דרך יצירה, הכרות עם חומרים וטכניקות, תוך טיפוח בטחון עצמי.
משמיעים קול!
מטרת הקורס היא טיפוח יכולות ביצוע תחקיר, כתיבה והקראה.
כל שנה, קבוצה מתלמידי שכבה י’ ערכו תחקירים, עיבדו ערכו והפיקו פודקאסטים מדעיים
בשיתוף רדיו BGU ומרכז חוסידמן של אוניברסיטת בן גוריון
מסכימים לעת עתה
מטרת הקורס: טיפוח יכולת שיח ובטחון עצמי
לומדים להתדיין ולהתווכח, לטעון ולנמק. מפתחים חשיבה ויכולת שיח.
בתכנית לקידום מצויינות במדעים, יש דגש על העצמה אישית, הגברת הביטחון העצמי במסגרת מיוחדת ומעניינת המעלה את המוטיבציה אצל התלמידים. התכנית כוללת את הפן החברתי, תרבותי והלימודי לתלמידיה המיוחדים
אלאא נימר, מורה לכימיה
במהלך עבודתי בתכנית לקידום מצויינות במדעים ועם תלמידיה היצירתיים, אני רואה שהנהלת התכנית עובדת לפי תכנית ברורה ומבוססת, הוליסטית ועם סטנדרטים גבוהים, הצוות שמיישם את התכנית הוא צוות מוכשר, מנהיג.
אני מנסה תמיד לעבוד על איך אני מיישם את התכנית בצורה הכי טובה שיש ובדרך הכי מעניינת שיש.
מוחמד אבו ג’עפר, מורה לכימיה
במרכז תמר מהווה נדבך ראשון לקידום המצויינות בחברה הבדואית. התכנית תמכה בי כמורה בכדי שאוכל ללמד בדרכים היעילות והיצירתיות ביותר. יתר על כן, התכנית מעודדת תלמידים לפתח תשוקה ולהיות מעורבים בלמידה, ובכך ל’הרוויח’ למידה הרבה מעבר ללמידה המסורתית בבית הספר. אני מעריכה את ההזדמנות להיות חלק מפרויקט מתקדם זה.
מרוא סרור, מורה לאנגלית
השנה הצטרפו למשפחת תמר קבוצת סטודנטים מצויינים הלומדים לקראת תואר ראשון במקצועות STEM ואנגלית.
במסגרת מלגת פרח, הסטודנטים מצטרפים לשיעורים על פי תחום הדעת בו הם מתמחים, ומשמשים כעוזרים ושותפים למורי התכנית.
שיתוף הסטודנטים בהוראה מאפשר כר נרחב של מענה אישי וקבוצתי לתלמידים והזדמנות יחודית עבור התלמידים שלנו להכיר מקרוב דמויות לחיקוי
השאירו לנו את פרטיכם וכל שאלה/הערה שיש לכם ונחזור אליכם בהקדם